Główny specjalista

Ministerstwo Przemysłu w Katowicach
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Katowice
Ogłoszenie o naborze Nr 136292

Warunki pracy


  • praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie
  • praca na stanowisku z dostępem do informacji niejawnych
  • ruchomy czas pracy, standardowe godz. pracy urzędu 08:15-16:15
  • użytkowanie sprzętu biurowego 
  • stanowisko pracy wymaga umiejętności pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu, związana z zapewnieniem bezpieczeństwa informacji oraz dostępem do informacjiniejawnych
  • charakter pracy wymagać będzie współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi, ministerstwami i instytucjami
  • praca będzie wymagać przemieszczania się na terenie budynku i poza nim

Zakres zadań

  • Przygotowuje komunikaty i infografiki do publikacji,
  • Redaguje oświadczenia i komunikaty do prasy,
  • Przygotowuje materiały informacyjne, publikacje i materiały promocyjne ministerstwa.
  • Przygotowuje materiały pomocnicze dla kierownictwa ministerstwa na potrzeby wystąpień medialnych i oficjalnych spotkań.
  • Wykonuje i dokonuje obróbki zdjęć z wydarzeń i spotkań w ministerstwie z udziałem członków kierownictwa.
  • Opracowuje odpowiedzi na pytania dziennikarzy kierowane do ministerstwa.
  • Popularyzuje i upowszechniania wiedzę związaną z działalnością ministerstwa w mediach społecznościowych.
  • Prowadzi serwis internetowy ministerstwa w zakresie działu Aktualności oraz strony podmiotowej.
  • Publikuje materiały informacyjne na stronach serwisu internetowego ministerstwa oraz w mediach społecznościowych.
  • Organizuje konferencje prasowe, briefingi i inne spotkania z mediami.
  • Przygotowuje codzienny przegląd prasy, wybranych serwisów internetowych oraz mediów społecznościowych.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w tym co najmniej 3 lata pracy w mediach, biurze prasowym lub public relations.
  • Znajomość prawa prasowego.
  • Wiedza z zakresu funkcjonowania mediów, w tym mediów społecznościowych, komunikacji społecznej i public relations.
  • Umiejętność pisania i redagowania tekstów.
  • Umiejętność analizowania informacji.
  • Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja, rzetelność, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych.
  • Umiejętność tworzenia elementów graficznych, nagrań audio oraz przygotowywania prostych filmików wideo.
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym
  • prawo jazdy kat. B
  • dyspozycyjność, gotowość do wyjazdów służbowych
  • kompetencje behawioralne: komunikacja, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, myślenie analityczne, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, współpraca