Referent

Izba Administracji Skarbowej w Katowicach
Dyrektor poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Referent
Miejsce pracy: Myszków
Ogłoszenie o naborze Nr 157056

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • Praca administracyjno-biurowa
  • Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie
  • Użytkowanie sprzętu biurowego (drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów)
  • Zagrożenie korupcją
  • Obsługa klientów zewnętrznych

Zakres zadań

  • Pozyskuje i analizuje dane w celu typowania podmiotów do kontroli podatkowej lub czynności sprawdzających oraz zarządzania ryzykiem zewnętrznym
  • Przeprowadza czynności sprawdzające w celu weryfikacji prawidłowości rozliczeń podatkowych dla zapewnienia prawidłowych wpływów do budżetu państwa
  • Weryfikuje zasadność zwrotów podatku w celu zapobiegania wyłudzeniom z budżetu państwa oraz przygotowuje postanowienia w sprawie przedłużenia terminu zwrotu podatku
  • Realizuje zadania związane z transakcjami wewnątrzwspólnotowymi w tym w zakresie bieżącej obsługi i analizy informacji podsumowujących o dokonanych wewnątrzwspólnotowych transakcjach (VAT-UE) w celu identyfikacji zdarzeń mogących rodzić podejrzenia naruszenia przepisów prawa oraz wdrożenia odpowiednich procedur sprawdzających czy kontrolnych
  • Realizuje sprawy związane z obsługą systemu wymiany informacji podatkowych, wymianą tych informacji, oraz analizą informacji dostępnych w ramach wymiany informacji podatkowych, w tym w systemach informatycznych wspomagających wymianę informacji i międzynarodową współpracę w sprawach podatkowych – w celu wykonania postanowień ustawy a także pozyskania wiedzy o podatnikach na potrzeby innych procedur
  • Analizuje oświadczenia o stanie majątkowym – z wyłączeniem oświadczeń majątkowych pracowników w celu identyfikacji zdarzeń mogących mieć wpływ na wysokość zobowiązania podatkowego deklarowanego przez składającego oświadczenie majątkowe
  • Orzeka w zakresie kar porządkowych w celu dyscyplinowania uczestników podejmowanych przez organ czynności

Wymagania niezbędne

wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego powyżej 0,5 roku w administracji lub pracy biurowej
  • Umiejętność dobrej organizacji pracy i efektywnego wykorzystania czasu pracy, realizacji obowiązków pod presją czasu
  • Skrupulatność, dociekliwość oraz wnikliwość przy wykonywaniu powierzonych zadań
  • Umiejętność jasnej i precyzyjnej komunikacji w mowie i piśmie
  • Dobra komunikacja z klientem zewnętrznym/wewnętrznym
  • Umiejętność analitycznego myślenia, wnioskowania
  • Nastawienie na stałe podnoszenie kompetencji zawodowych oraz otwartość do zdobywania, uzupełniania wiedzy i umiejętności
  • Umiejętność obsługi podstawowych programów komputerowych i urządzeń biurowych
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • obsługa programu Excel

Podobne oferty

10 Października 2025

Przedsiębiorstwo: Powiatowy Urząd Pracy w Tychach

Miejsce pracy: śląskie / Tychy

w załączniku Wymagania konieczne: Wykształcenie: średnie ogólnokształcące Wymagania inne: wykształcenie średnie, obsługa komputera,

Więcej informacji
09 Października 2025

Przedsiębiorstwo: Starostwo Powiatowe w Pszczynie

Miejsce pracy: śląskie / Pszczyna

obsługa kancelaryjna Wydziału Architektury i Budownictwa, obsługa elektronicznego systemu obiegu dokumentów, prowadzenie sprawozdawczości GUS, rejestru RWDZ oraz BIP w zakresie kompetencji Wydziału, przygotowywanie dokumentacji do archiwizacji, informowanie,...

Więcej informacji
09 Października 2025

Przedsiębiorstwo: PRZEDSZKOLE NR 9 W DĄBROWIE GÓRNICZEJ

Miejsce pracy: śląskie / Dąbrowa Górnicza

- obsługa programu WizjaNet: wprowadzanie umów i faktur,- prowadzenie rejestrów,- współpraca z Centrum Usług Wspólnych w Dąbrowie Górniczej w sprawach płacowych, kadrowych i księgowych,- obsługa poczty internetowej,- sporządzanie pism wynikających z...

Więcej informacji